Translate

sâmbătă, 30 octombrie 2010

RULADE CU MERE

Aluat:;380 gr faina
12 linguri apa minerala
10 linguri ulei
1 lingura otet
Pentru uns aluat:100 gr unt +80 gr untura de porc+150 gr faina(se omogenizeaza bine pana devine o crema).
Umplutura:
2 kg mere date pe razatoare si calite cu zahar(dupa gust).


Se framanta un aluat , bun de intins ca cel pentru taitei(potrivit de tare).Se lasa la odihnit 15 minute,eu am  impartit aluatul in doua ca sa-l lucrez mai usor,dupa care se intinde in foaie subtire(cat mai subtire)peste care se intinde compozitia cu unt si untura,sa fie uniform intinsa pe foaie,rulam cat se poate de strans,se portioneaza in 3 parti egale,fiecarei parti i se da forma de melc,le asezam pe o tava,la fel procedam si cu cealalta parte de aluat,asezam tava cu melci in frigider la rece 1h si 30"(in total 6 melci).Dupa ce au stat la rece,intindem fiecar melc intr-o foaie dreptunghiulara ,presaram scortisoara pe foaie(eu nu pun scortiara in mere pentru a nu-si schimba culoarea,prefer asa) ,iar pe mijlocul foii asezam umplutura si impachetam lateralele una peste cealalta,procedam si cu ceilalti melci la fel,asezam rulourile in tava tapetata cu hartie de copt,ungem cu ou si coacem la foc mic 30-40".Reci le pudram cu zahar macinat.

15 comentarii:

  1. Faina reteta, eu am sa te invati, sa faci Burek intro zi, iti garantezi, ca daca iti explic bine il faci. Aluatul e; 500 ml apa calduta, 30 gr sare naturala ( nu iodata ) si 900 gr faina (de calitate superioara, ungureasca sau Boromir). Se framanta 20 minute toate ingredientele. Se fac bile de 190 gr si se ung, cu unt topit si putin ulei, dupa care se lasa pe masa de lucru sa se patrunda de ulei , dar se mai ung, din cand in cind. Dupa o ora se unge masa cu ulei( masa sa fie de pal sau inox)si se ia cate o bila se intinte numai cu degete fara sucitor. Osa vezi ca merge. Te uiti la mine la Video Burek si vezi, nu trebuie sa arunci aluatul pe sus, cum fac eu merge numai tras cu degete, exersezi si garantez ca nu e greu. Umplutura faci de care vrei. Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta am sa-l incerc,de cand ai postat inregistrarea video,imi tot propun sa incerc reteta ta,dar in iarna asta sigur am sa o fac,oricum multumesc de sfaturi,prind nemaipomenit de bine,am refacut covrigii si i-am uns cu unt topit cum m-ai sfatuit,intradevar au alt aspect.O seara palcuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Mirela si merci mult de vizita! Sa stii ca nici eu nu sunt fan Halloween, dar traind in Canada desi nu te obisnuiesti sau nu esti de acord cu anumite "sarbatori" ale lor...trebuie sa te integrezi si mai ales sa faci fata la evenimente. Pentru mine Tortul Halloween a fost o noua provocare din punct de vedere patiserie si arta. Multumesc pentru apreciere si iti doresc o duminica placuta. Te mai astept cu drag pe blogul meu!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu multa placere Davella,duminica placuta si tie!

    RăspundețiȘtergere
  5. C T este intadevar foarte buna,cel putin noua ne place mult.Duminica placuta!si te mai astept pe la mine in bucatarie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ruladele tale arata asa de "halit repede"
    Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Yummi, yummi ... cred ca e asa de bunaaaa!

    RăspundețiȘtergere
  8. ioi ce pofta mi-ai facut,ca azi n-am facut nici o praji.ca-m fost sa-mi culeg catina,pt.tratament,trimite-mi doua portiuci,te tuc

    RăspundețiȘtergere
  9. Mariana,multumesc mult,duminica placuta si tie!

    RăspundețiȘtergere
  10. Danutza,intradevar este tare buna.Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cu multa placere Doinitza,la ce este buna catina?in ce tratament folosesti?
    pupici si sa ne auzim cu bine.

    RăspundețiȘtergere
  12. Doamne ce bunaciune de rulada.Superba si cred ca e si tare buna.
    Te pup cu drag si-ti doresc o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Yvonne,a fost tare buna,pupici si seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  14. la foarte multe-i buna catina i vitaminizanta si pt.copii,amestecata cu miere in proportii egale,se ia cate o lingura dimineata,intra pe internet la catina si o sa afli,ti-o recomand,pupici

    RăspundețiȘtergere