Skip to main content

POGACELE CU TELEMEA

Aluat:
600-650 gr faina
25 gr drojdie proaspata
200 ml lapte
2 oua
2 lingurite zahar
1/2 lingurita sare
Pt. uns
100 gr untura
100 gr unt moale
200 gr branza telemea data pe razatoarea mare
50 gr faina
Se amesteca pana devin o crema
Pt. decor:
1 galbenus+1 lingura lapte
sare de mare
Aluatul se framanta  ca pentru cozonac (cel putin 15 minute)si se lasa 30 minute la odihnit,pe urma se intinde o foaie de 1 cm grosime,o intindem cu mana ,nu folosim sucitorul pentru ca aluatul este plin de basicute si nu vrem sa le spargem, peste care intindem uniform 1/2 din compozitia pentru uns,impaturam si dam aluatul la rece(dar nu la frigider,intr-o camera neincalzita sau camara) pentru 20 minute,mai repetam procedeu inca o data ,dam din nou la rece 20" dupa care intindem usor aluatul (pe cat posibil cu mana),decupam forme(stelute,cercuri,inimioare,etc.)le asezam in tava tapetata cu hartie de copt ,le ungem cu ou(dar sa nu curga oul dupa ele pe margini ca riscam sa nu mai creasca,presaram sarea de mare si coacem la foc mare 10-12 minute pana se auresc deasupra(nu prea mult ca se usca prea tare).Rezultatul este tare bun mai ales ca le-am facut dupa ochi(dar mi-a iesit mai bine decat orice reteta am incercat).



Din capetii ramasi prin decupare am facut cornulete prin adunarea si  intinderea aluatului foarte delicat(adica l-am grupat ,am apasat o data cu palma peste el,l-am impaturat o data in doua si l-am intins usor cu mana)Did you find this page useful? you can bookmark this page to your timeline for reference later! Thanks