Translate

marți, 8 martie 2011

MUCENICI

Aluat:
2 oua
30 gr drojdie
5 linguri zahar
200 ml ulei
300 ml lapte caldut
un praf de sare
faina cat cuprinde(intre 500-600 gr,cat sa iasa un aluat mai moale decat cel de paine
Mai avem nevoie de:
razatura de lamaie si portocala
3 linguri cacao
esenta de rom,vanilie,ciocolata
nuca macinata cca 300 gr
mac macinat 100 gr
5-6 linguri lapte caldut
zahar dupa gust pentru indulcit nuca si macul
cateva cubulete de rahat taiat marunt
150 gr nuca se amesteca cu zahar,lapte si esenta de ciocolata,pana devine ca o crema.
macul se amesteca cu lapte si zahar pana devine crema.
Sirop:
1 cana zahar
100 ml apa
vanilie
Se fierbe pana devine consistent
Din oua,drojdie,ulei,zahar,sare si lapte se face o pasta care se imparte in doua castroane,in una punem razatura de lamaie si vanilie,apoi adaugam faina ,in cealalta punem cacao , razatura de portocala si rom si adaugam faina.Ambele castroane se lasa la odihnit 15-20 minute,apoi fiecare se imparte in doua si individual se intinde fiecare parte in foaie subtire care se unge cu umplutura(mac respectiv nuca)se taie fasii mai late,fiecare fasie se ruleaza (cat mai strans posibil)apoi se infasoara sub forna de cerc in jurul unui capat inspre partea din fata pana la mijlocul sulului apoi luam celalalt capat si rulam tot in jurul capatului dar in sens opus,adica in spatele sulului,obtinand un opt.Se ia fiecare opt de aluat si se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt,lasam la odihnit pana le terminam pe toate,apoi coacem la foc mic 15-20 minute,fierbinti scoase din cuptor se pensuleaza cu siropul(din abundenta)si se presara nuca macinata,se lasa la racit ,apoi se aseaza pe platou si se pot servi.La cele cu cacao se pune rahat dupa ce taiem fasiile,pe fiecare fasie doar pe o margine si rulam.Sunt delicioase,mi-au iesit super bune,aluatul merge si la cozonac,se face repede si nu trebuie framantat ,merita incercate.

25 de comentarii:

  1. LA MULTI ANI,SCUMPO!
    ARATA SUPER...IMI IAU SI EU
    CATE UNU DIN FIECARE..
    SA AI O ZI FRUMOASA SI PLINA
    DE IUBIRE!
    TE PUP SI IMBRATISEZ CU DRAG!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata bine sfintisorii tai umpluti... Si eu le-am dat o forma asemanatoare, dar au crescut in cuptor ca nebunii de s-au cam deformat... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincer nu am mancat niciodata ca nu la noi nu e traditia asta. Dar cu siguranta sunt deliciosi...ma duc cu gandul la gustul de cuib de viespi.
    O primavara frumoasa iti doresc, multa sanatate si fericire.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arataaaa si ce mult imi plac mucenicii copti!!!
    La noi in muntenia se fac cei fierti, am sa fac si eu maine:)
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumosi ti-au iesit mucenicii!Am facut si eu astazi sper sa am timp sa postez reteta!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Aaa, chiar ieri am mancat mucenici f buni si ziceam ca as vrea si eu sa fac, dar ca niciodata nu imi ies preparatele care se framanta... Acum nu mai am de ce sa nu incerc! :)

    O singura intrebare am: la inceput, ouale se bat cu mixerul, cu zaharul? Se mixeaza separat albusurile? Sau se face pasta adaugand ingredientele pur si simplu unul peste celalalt?

    RăspundețiȘtergere
  7. Lavinia,multumesc de vizita si de apreciri,in legatura cu ouale si aluatul,pup si simplu se amesteca toate ingredientele,nu se framanta deloc,in momentul in care terminam de pus faina al lasam la odihnit 15-20 minute.Spor la treaba si o zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Va multumesc de aprecieri si urari,sunt tare bucuroasa ca va ganditi si la mine,va pup si va doresc tot binele din lume!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu nu stiu sa fac mucenici,dar dupa ce am citit reteta de aici ,o sa incerc sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  10. Interesanti mucenicii tai.
    Bogata reteta si automat si fooooarte buna.
    Asa imi plac si mie sunt incomparabil mai buni decat atunci cand ii faci "de post".
    Iau si eu unul ca prea arata bine!
    Multumesc!
    Zi faina mai departe!

    RăspundețiȘtergere
  11. Luce muy rico los MUCENICI, me quedo con el de chocolate :)

    Un saludo y gracias por visitar mi blog.

    RăspundețiȘtergere
  12. Mirela,sigur o sa-ti iasa,nu-i nimic complicat.Spor la treaba!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Evelina,multumesc de apreciere si vizita,,,,mie nu-mi plac fara umplutura,iar post nu tin,desi sunt credincioasa,nu pot sa nu-l injur pe Bocccc decate ori deschid televizorul,,,,,pupp si te mai astept in bucataria mea!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce frumos e la tine, vine primavara!
    Mucenicii arata super, as gusta cu mare placere!

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt niste mucenici foarte inovativi.

    RăspundețiȘtergere
  16. Juci,si eu te-as servi cu mare drag.Puuuppp!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Virtualkid,multumesc de vizita,cat despre mucenici stiu ca sunt mai simpli,dar nu-mi plac asa seci si post nu tin ca nu ma lasa Boc,,,,,asa ca i-am facut pe astia inovativi.
    Iti doresc o seara frumoasa si te mai astept in bucataria mea!!

    RăspundețiȘtergere
  18. iata ca sfintisori umpluti inca nu vazusem,felicitari de asa idee!

    RăspundețiȘtergere
  19. I-am facut si eu ce-i drept nu chiar asa,dar sunt deliciosiii !!!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  20. Mimmi,ma bucur tare mult ca-ti plac.Puuupp!!!

    RăspundețiȘtergere