Skip to main content

COZONACI PUFOSI

1 kg faina(eu am folosit faina ungureasca)
1 cub drojdie proaspata(50 gr)
500 ml lapte
250 gr unt
250 gr zahar
4 galbenusuri de ou
un praf de sare
mirodenii(coaja de citrice,vanilie,rom,etc.)
  Pentru inceput preparam maiaua din:laptele caldut+2 linguri zahar+2 linguri faina si lasam la dospit 20 minute.Intre timp cernem faina,punem untul la topit si separat frecam galbenusele cu zaharul pana devin o crema apoi adaugam mirodeniile,luam untul de pe foc si-l lasam putin sa se racoreasca dupa care adaugam crema de oua,  praful de sare si  maiaua iar crema obtinuta o amestecam cu faina , framantam bine cca. 30 minute dupa care lasam aluatul la dospit 1 h la loc cald fara curenti de aer.
 Umplutura de mac:250 gr mac macinat+200 gr zahar si coaja de lamaie sau esenta de rom oparim pe foc cu cateva linguri de lapte(daca punem lapte mai mult,lasam amestecul sa fiarba pana scade tot lichidul).
  Dupa ce aluatul a dospit facem cozonacii si ai punem in tava tapetata cu hartie de copt si mai lasam 30 minute la dospit apoi ai ungem cu galbenus+lapte , intepam deasupra cu o scobitoare pentru a iesi aburul la copt  si  coacem pana trece testul cu scobitoarea(depinde de cuptorul fiecaruia).Dupa ce i-am scos din cuptor ungem cozonacii cu un sirop de zahar(eu am uns cu sucul de la compot)sau cu suc de fructe si ai acoperim 5 minute cu un prosop.Lasam sa se raceasca in tava dupa care se pot scoate si aseza pe platou si felia.
 POFTA BUNA SI SARBATORI FERICITE!!!








sectiune













     coronita cu mac
cozonac cu stafide si ciocolata(nu am sectiune pt.ca l-am facut cadou)                                                                                          

Did you find this page useful? you can bookmark this page to your timeline for reference later! Thanks