Translate

vineri, 4 ianuarie 2013

PRAJITURA CU MERE SI CREMA CARAMEL


Aluat:
1 ou se amesteca cu 7 linguri zahar,7 linguri ulei,1 praf de copt,17 linguri apa minerala si 16 linguri faina.
Umplutura:
1 kg mere razalite(gata razalite si scurse  era 1 kg, din congelator)
scortisoare
zahar
Se amesteca impreuna
3 linguri pesmet pentru tapetat
Crema:
2 budinci de caramel fierte si racite
150 ml frisca lichida pe care o batem
Se amesteca impreuna.
Tapetam o tava cu hartie de copt unsa cu unt,presaram pesmetul peste care asezam merele si turnam aluatul.Dam tava la cuptor si coacem pana trece testul cu scobitoarea.Lasam as se raceasca.


Dupa racire rasturnam prajitura pe un platou,indepartam folia cu grija sa nu desprindem merele de blat si punem stratul de crema si dam la frigider.

10 comentarii:

  1. te invit sa ridici un premiu de pe blogul meu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie sa fie tare buna! Mi-a facut acum la ora asta o pofta! O pun pe lista cu dulciuri de facut...mersi!
    La multi ani cu sanatate si zile senine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am si eu o plasa de mere ,voi face aceasta prajitura,este delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Mirela,

    Pe langa decicioasa reteta proaspat postata indraznesc sa fac o remarca asupra expresiei "mere razalite". Verbul corect este "a razui - razuit(e)". Sa incercam sa denaturam, distrugem cat mai putin din ceaa ce mii de generatii s-au chinuit sa construiasca.

    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc domnule critic literar,dar aici cred ca reteta este vedeta si nu modul de exprimare,dar daca asta te preocupa ti-am raspuns mai jos,iar daca tot stii asa multe,ma mir ca ti-a scapat faptul ca intr-un dialog te prezinti.Oricum pe saituri culinare cu astfel de observatii imi pari a fi amuzant.

      Ștergere
  5. la multi ani! prajitura e apetisanta rau :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Va multumesc din suflet pentru urari,premii si aprecieri.
    Avand in vedere ca Anonimii nu-i bag deloc in seama,unul din ei m-a criticat spunand ca nu m-am exprimat corect scriind "mere razalite"si are dreptate erau "mere razuite"doar ca eu sunt o BANATANCA DA LA TARA SI LA MINE IN CASA BUNICILE ASA LE SPUNEAU LA MERE RAZUITE,,INCA LE SPUNEA RAZUICE ,BATA-LE NOROCU MERE,,,,,,CA NU RETETA ERA VEDETA, CI MODUL MEU DE EXPRIMARE.

    RăspundețiȘtergere
  7. Razuite, "razalite", bata-le norocu' de mere ca tare bine si-au gasit locul in prajitura ta! O bunatate de prajitura ai facut, Mirela!

    RăspundețiȘtergere