Translate

duminică, 8 august 2010

PLACINTA INTINSA(BUREK)

Burekul la noi se numeste placinta intinsa,am vizionat filmuletul lui Surac cu procedeul  de intindere al aluatului ,desi eu nu am asa indemanare totusi ma mandresc ca reusesc sa-l intind incat sa citesc ziarul prin el.
Aluat:
1 kg faina
2 cani apa
un praf de sare
Aluatul se framanta pana devine elastic si se intinde in foita foarte subtire care se lucreaza pe o fata de masa infainata,se ung cu ulei sau untura topita ,se presara umplutura si se ruleaza cu ajutorul fetei de masa,se aseaza in tava unsa,se ung si rulourile si se coc pana se rumenesc,eu l-am impartit in patru parti egale si mi-au iesit 4 corzi care le-am umplut cu dovleac,dar se pot umple cu mere,branza dulce sau sarata,ciocolata,dulceata,fructe,,,,.Daca vreti un expert in aluataul asta vizitati blogul lui Surac:::  surac-suromania.blogspot.com

9 comentarii:

  1. Mirel, uite reteta de Burek, trebuie cantitatea exacta a ingredientelor: 1kg faina foarte buna(ungureasca este la Arad sunt sigur),600 ml apa,30 gr sare naturala(nu iodata)si sa nu fie marunta.Se amesteca toate ingredientele si se framanta cu mana 25 de minute(obligatoriu),se imparte la bile de 200 gr,bilele de aluat se ung cu(unt topit si racit si amestecat cu ulei de masline).Untul trebuie sa fie cat mai gras 80% grasime,si cand se raceste el lasa putina apa aia se arunca si dupa acea se adaugaulei de masline.Este si varianta cu untura dizolvata cu ulei normal.Bilele de aluat dupa ce se ung se lasa pe masa de lucru 20-30 minute ca sa patrunda uleiu in ele adica compozitia care am spuso se mai ung din cand in cand in timpul acela de 30 de minute.Masa nu se unge,daca bilele sunt unse bine sau poti un pic sa o ungi.Masa trebuie sa fie ori din marmora ori din pal (trebuie sa fie fina sa naiba nici o defectiune altfel se rup foile.Sper ca te-am ajutat destul de bine si daca ai nelamuriri sa-mi spui,scuze de scri nu prea stiu bine in romaneste,bafta la Burek.Ce ai facut tu la sarbi se chema (Zavijace) sa (Dulesnice),Burek je total alceva uita te la video Burek si ai sa vezi ca aluatul seamana dar se inpacheteaza total diferit si sunt trei blaturi in unu sa ai sa-mi dai dreptate,Vreau sa vad sa faci un Burek adevarat si sunt sigur daca respacti ce ti-am scris aisal faci.Zdravo...

    RăspundețiȘtergere
  2. Am revenit sa nu uit,la dovleac neaparat trebuie scoartisoara cu zahar,daca faci cu branza dulce atunci amesteci putin cu urda si stafide cu scoartisoara,dar daca facicu carne(1kg vita,1kr cepatocata marunt,2 linguri de busuioc uscat,1 lingurita depiper,200 ml apa,5 linguri de pesmet,1/2 lingurita de rozmarin,1 lingura de sare(dupa gust),se fierbe 15 minute la urma se adauga pesmetul si e compozitia cea mai buna pentru Burek si ori ce placinta cu carne.Bafta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc din suflet Surac,o sa tin cont de sfaturile tale,o sa-ti dau de stire cand fac sa-mi dai nota!Pupic!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Doamne cat de bine arata.Cu dovleac nu-mi place, dar sunt o mie si-o suta de alte umpluturi care-mi plac foarte tare.
    Te pup cu drag si-ti doresc o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Yvonne,ai dreptate se pot umple cu orice,noua ne place dovleacul si am pus iarna trecuta la congelator un sertar,asa ca o sa mancam si iarna asta din el.Te pup si-ti doresc o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu fac placinta din asta.....sau aproape ca asta,numai ca nu o pun asa in tava,o fac in forma de melc.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fac si eu si sub forma de melc,dar forma o dau in functie de cate tavi am libere,ca de obicei fac mai multa o data.O zi buna si tie Janet.

    RăspundețiȘtergere
  8. Oh! Asta-i placinta favorita! Inainte sa ma "molipsesc" de briose! Tot mama saraca muncea sambete intregi ca sa faca cateva tavi care se terminau in 2 zile.

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc draga Kadiavsdutzu pentru premii dar si pentru aprecierile culinare,am sa vin numaidecat.Te pup si o noapte cu mult somn!

    RăspundețiȘtergere