Translate

duminică, 27 februarie 2011

TORT CU MAC SI VANILIE



Blat:
6 oua
200 gr zahar pudra
150 ml lapte
200 gr faina
1 praf de copt
2 linguri seminte de mac
100 ml ulei
1 lingura esenta de vanilie
Crema:
500 ml frisca
2 budinci de vanilie
400 ml lapte
200 gr zahar
esenta de vanilie
Sirop:
150 ml apa calduta
6 linguri zahar pudra
Vanile
Se amesteca pana se topeste zaharul.
Decor:50 gr ciocolata topita
Pentru blat incepem cu galbenusurile care se freaca spuma cu 100 gr zahar,adaugam uleiul,laptele,semintele de mac si faina cernuta cu praful de copt.Separat batem spuma tare albusele cu 100 gr zahar pudra si le incorporam in aluatul cu galbenuse,adaugam vanilia si turnam in tava tapetata cu hartie de copt si coacem 25-30 minute la foc potrvit spre mic(faceti testul cu scobitoarea).Se lasa la racit.
Budincile se fierb in cei 400 ml lapte impreuna cu zaharul pana devine un sos gros,la sfarsit adaugam vanilia,punem folie si lasam sa se raceasca.
Frisca se bate spuma tare si se imparte in doua.Intr-o parte de frisca adaugam budinca racita,iar cealalta se foloseste la ornat.
Blatul racit se taie in trei,se insiropeaza si se aseaza crema cu budinca in trei straturi,apoi ornam tortul cu frisca ramasa dupa imaginatie.
Deasupra pe cea de-a treia foaie peste crema am picurat ciocolata topita peste care am facut o floare din frisca cu putina esenta de visisne in degrade(adica peste frisca din sprit am turnat putina esenta si am agitat putin ca sa nu se combine de tot).







Tortul l-am executat pentru ziua mamei mele care este pe 01.03.2011,dar noi maine mergem la ea,si revin cu sectiune.

15 comentarii:

  1. Super frumos tortul!!!! Felicitari pentru reusita lui si la multi ani mamei tale!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani mamei tale, sa fie sanatoasa si mandra de fiica ei, ca tare-i harnica si gospodina ;-)
    Stiu ca nu te superi pe mine, daca-ti zic, da'zau, daca am inteles decorul la prima vedere, apoi am citit. Cred ca daca nu picurai ciocolata, se vedea mai clar floarea si iesea in evidenta.Sau poate daca intindeai ciocolata pe toata foaia, ca pe o glazura, iesea si mai faina floarea...parerea mea...

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună dimineața Mirela!
    Arată super..deși este
    dimineața îmi permit si iau
    și eu o feliuță la cafea..
    Să ai o săptămână minunată!
    Te pup și îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Liana,multumesc de urari,,,,,cat de aprecieri norocul tau ca nu sunt suparacioasa,,,,,,ca vai de curutu tau,,,,oricum te pup si vezi tu cand ne intalnim,,,,,scantei,,,,puppp cu mare drag!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Elena,cu multa,multa placere,,,ma bucur ca vrei o feliuta,,,,sa sti ca mi-a tare gustos,,,,puppp!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bine ai venit acasa! Era si timpul!
    De o saptamina nu ai gatit nimic!
    Vad ca ai inceput cu un tort ft.bun!
    La multi, multi ani mamei tale!

    RăspundețiȘtergere
  7. Juci,tare ma bucur ca ti-a fost dor de mine pot spune ca si mie mia lipsit comunicarea cu voi,multumesc de urari,,te pup cu mare ,mare drag!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. LA MULTI ANI!!!!!mamicutei tale,sa-ti traiasca si sa te bucuri de ea,sa-i dea domnul multa sanatate si fericire,ma gandesc cat trebuie sa fie de satisfacuta ,ca te vede fericita langa sotiorul tau,o femeie cand e fericita radiaza prin toti porii :-))))pupicei la mami si tie,hai sa nu se supere sotul tau si lui

    RăspundețiȘtergere
  9. apropo vad ca ai revenit in forta cu minunea asta de tort

    RăspundețiȘtergere
  10. Pai, stiu ca nu esti suparacioasa, dar din critici am invatat si eu, tu ce crezi, ca eu m-am nascut invatata?
    Si atata timp cat criticile sunt constructive si argumentate, e bine sa ne plecam urechea si data viitoare sa dam tot ce-i mai bun in noi, nerepetand greselile.
    Asa-i sau nu-i asa?
    puuuup

    RăspundețiȘtergere
  11. Doinitza,multumesc din suflet pentru urari,,,,,sa stii ca l-am pupat din partea ta,,,,si mai vrea,,,pupam si noi cu mare drag!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. vezi sa nu-si ia nasul la purtare cu atatia pupici,nu mi-ai spus cum te-ai distrat in mini vacanta ta

    RăspundețiȘtergere
  13. Doinitza,am sa fiu atenta la pupicei,,,,,iar la munte nu pot sa spun decat ca a fost ca in BASME,,,si cred ca am spus tot,,,,pupp cu mare,mare drag!!!

    RăspundețiȘtergere