Translate

sâmbătă, 26 martie 2011

PRAJITURA RIGO JANCSI(RIGOLETTO)









Blat:
4 oua
4 linguri apa rece
8 linguri zahar
6 linguri faina cernuta
2 linguri cacao
3 linguri ulei
1 praf de copt
Albusele+apa se bat spuma,se adauga zaharul,se bat pana se intareste,se adauga galbenusele si uleiul,apoi faina,cacaoa si praful de copt.Se toarna in tava mare si se coace o foaie de  blat subtire care racita se imparte in doua,sau coaceti un blat normal pe  care al  taiati in jumatate ca sa aveti doua foi.
Crema:
150 gr unt
6 linguri zahar
2 linguri apa
100 gr ciocolata
3 linguri cacao
esenta de rom
500 ml frisca lichida pe care o batem spuma.
Zaharul cu apa se fierbe un sirop sticlos in care se adauga ciocolata si se lasa pe foc pana se topeste,apoi se adauga esenta,cacaoa si untul,omogenizam bine si lasam sa se raceasca.Crema se amesteca cu frisca batuta.
Sirop:
100 gr zahar
1 pahar apa
esenta de rom
Se fierb pana devin un sirop.Esenta se adauga la sfarsit.
Foile se insiropeaza ,apoi punem frisca intre ele si ornam cu ciocolata topita sau pudram cu cacao.

20 de comentarii:

  1. Wow...............ce bine arata si ce buna trebuie sa fie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Medi,multumesc,,,,,sotul meu iubit mi-a comandat-o ,iar eu am executat-o numaidecat,,,,,el imi spune foarte rar ce sa gatesc,,,,mai ales la dulciuri,,,,nu este pretentios,,,,mananca orice pun pe masa,oricum este o prajitura cu traditie,,,veche rau de tot,dar tareee bunaaaa!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Niciodata n-am facut! Asa de bine arata !!!Bun! Buun! Duminica placuta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Yummyyy...arunca doua feliute si pentru noi..numai bine pentru "ceva dulce" dupa masa de prinz!!!
    Te pup si weekend fain!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am adaugat si aceasta reteta in caietul meu de prajituri,o voi face cit se poate de repede.

    RăspundețiȘtergere
  6. M-am prezentat la papat... yamiii, oare merge o feliuta daca-i pun si-un mot de frisca sau inghetata de vanilie ?!!! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu o stiam altfel, dar taaare buna-i! puuup

    RăspundețiȘtergere
  8. Suna foarte bine, dar si arata super...

    RăspundețiȘtergere
  9. Juci,merita sa o faci,,,,mai ales ca este tareee buna!!!pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mirela,ma bucur tare mult ca-ti place,pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Liana,eu am reteta din tieneretele mamei mele,,,,am vazut ca sunt mai multe variante,,,,insa sotul meu zice ca asa se gaseste si in cofetariile unguresti,,,,fara nuca,gemuri si alte cele,doar ca eu am pus deasupra glazura si originala este pudrata cu cacao.Pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Daniela,merge de minune,,,pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte buna si arata foarte bine. Si eu am facut prajitura aceasta si ne-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cristina,multumesc,putea fi mai aranjata,dar avand in vedere ca zugravm si nu prea am avut timp,,,,merge si asa,,,,vad ca se mananca.Pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Oana,te servesc cu mare drag!!!pup!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Wooowww.....ce buna trebuie sa fie!!!!...ciocolata...cacao...frisca...
    Esti o gospodina de laudat. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  17. Nely,multumesc din suflet,,pupp!!!

    RăspundețiȘtergere